fbpx

Každý tréner vám povie, že dobrá strava je základom každého kvalitného životného štýlu. Ak športujete, potrebujete naozaj vyvážené a kvalitné stravovanie, ktoré vášmu telu dodá presne to, čo potrebuje. Preto je dobré počas dňa prijať vhodný pomer živín tak, aby telo načerpalo dostatok energie a vy ste tak rástli – mentálne aj svalmi.


Športovanie znamená zdravého ducha

Kto sa má dobre navonok, často je mu príjemne aj v jeho vnútri. Nezáleží pritom na tom, či so športovaním aktívne fungujete už niekoľko rokov, alebo sa ho práve chystáte zaradiť do svojho denného fungovania. Ak sme vás zatiaľ dostatočne nenavnadili, teraz sa to zrejme zmení. Čítajte ďalej a zistite, čo všetko telu prináša športovanie a kvalitná strava:

  • Športovanie pomáha budovať vaše svaly a tiež aj udržať váš krvný obeh v správnom režime.
  • Zrýchľuje metabolizmus a vaše trávenie.
  • Napomáha posilňovať imunitný systém, a tým aj celkovú pohodu fyzického bytia.
  • Počas cvičenia sa vám do tela vyplavujú endorfíny a dopamíny, čo zlepšuje, naopak, vaše mentálne bytie.
  • Cvičenie navodzuje pocit šťastia, takže aj po stresujúcom dni sa zrejme budete cítiť vďaka nemu dobre a v pohode.

Mozog funguje lepšie, ak športujete

Náš mozog je nastavený tak, že funguje lepšie, ak sa zvýši hladina kyslíku, ktorý prijme. Vďaka tomu vaša hlava lepšie funguje a preto dokážete prísť aj na riešenie vecí, ktoré ste dlho odkladali. Nezabúdajte, že iba stanovením reálnych cieľov a menších krokov si budete môcť udržať takú dôležitú motiváciu a tým aj dosiahnuť požadovaný výsledok.

Mozog ale funguje lepšie aj vtedy, ak dbáte na to, čo konzumujete. V zásade platí, že aj keď vám stravovací plán nastaví najlepší tréner na svete, ak nebude zložený z dobrých surovín, váš úspech nebude ani zďaleka taký istý. Rovnako to platí aj s cvičením – cvičte, koľko chcete, ale bez kvalitnej stravy nedosiahnete to, čo chcete.

Potrebujete bielkoviny aj sacharidy

Aj keď milujete šaláty, počas dní, v ktoré trénujete, nezabúdajte na dostatočný príjem sacharidov a bielkovín. Ak by ste počas tréningu boli iba na šaláte, dosť možno by ste nezvládli taký nápor a po chvíli by vás ovládla únava. Počas tréningových dní si preto doprajte sacharidy vo forme ryže alebo ryžových rezancov, spolu s bielkovinami z mäsa, či už kuracieho, kačacieho alebo tofu, prípadne v hubách. Preto, ak veľa športujete, nezabúdajte na stravu. Inak to nemusí skončiť dobre.

mohlo by vás zaujímať aj toto